Umiejętności

Bohaterowie w Heroes 7 mają dostęp do 9 z 17 różnych umiejętności, które mogą rozwinąć w różnym stopniu i do 1 Frakcyjnej, którą zawsze mogą rozwinąć do najwyższego poziomu. Każdy poziom daje też możliwość poznania zdolności, które w jeszcze większym stopniu zwiększają potencjał bojowy, magiczny, albo ekonomiczny bohatera. Oprócz adeptów magicznych szkół, nie ma czegoś, co można by nazwać specjalizacją w poszczególnych umiejętnościach.

Dowolny Tryb Rozwoju Bohatera


W grze są dwa tryby rozwoju bohatera - dowolny i losowy.

W dowolnym, każdej klasie bohatera jest przypisany zestaw umiejętności, które może poznać, tak zwane Koło Umiejętności. Wraz ze zdobyciem poziomu, bohater zyskuje punkt, który może przeznaczyć w dowolnym momencie na opanowanie poziomu umiejętności, albo jednej ze zdolności. Żeby poznać wyższy poziom umiejętności, trzeba wydać punkt na co najmniej jedną z umiejętności którą udostępnia poprzedni poziom.



Losowy Tryb Rozwoju Bohatera


W losowym trybie rozwoju, w momencie awansu gracz dostaje wybór - może poznać/rozwinąć jedną z 3 wylosowanych umiejętności, albo opanować jedną z 2 wylosowanych zdolności zapewnionych przez poznane poziomy umiejętności. Wraz z rosnącym poziomem bohatera i poznanymi umiejętnościami, opcji będziemy mieli więcej. Wyboru, podobnie jak w trybie dowolnym, nie musimy dokonywać od razu. Można zamknąć okno awansu i wrócić do niego później, z okna umiejętności bohatera.



W ten sposób każdy z bohaterów może potencjalnie poznać każdą umiejętność, z wyjątkiem innych frakcyjnych i 2 umiejętności wykluczonych dla każdej klasy bohatera. Nie potrzeba żadnych poznanych zdolności żeby rozwinąć wyższy poziom umiejętności, ale potrzeba co najmniej 3 zdolności, żeby móc poznać zdolność arcymistrzowską.



Sposób rozwoju bohatera możemy wybrać podczas rozpoczynania nowego scenariusza. Domyślnie, w kampanii ustawiony jest tryb dowolny, ale można to zmienić modyfikując plik DefaultGame.txt w folderze Config. Po otworzeniu pliku (do czego wystarczy Notatnik) musimy wyszukać linijkę [MMH7Game.H7RndSkillManager] i zmienić "mFullRndSkills=false" na "mFullRndSkills=true".



Umiejętności Frakcyjne


Umiejętności Frakcyjne są silnie związane z charakterem Frakcji i często udostępniają efektowne synergie i taktyczne możliwości podczas walczenia wojskami wybranej frakcji. Jedna z umiejętności eksperckich zwiększa potencjał frakcyjnej jednostki wojennej. W połączeniu ze Sztuką Wojenną, może się to okazać potężnym połączeniem.

Umiejętności Mocy


Umiejętności Mocy zwiększają takie podstawowe atrybuty jak Atak, Obrona, Morale, czy Ruch do mapie. W obrębie każdej Frakcji, specjalizują się w nich bohaterowie Mocy. Do opanowania jest też umiejętność Okrzyków bojowych, która jest alternatywą Mocy dla zaklęć. Odwiedzenie Akademii Wojny daje możliwość rozwinięcia losowej umiejętności Mocy, jeśli bohater może rozwinąć ją na poziom co najmniej Eksperta, za skromne 5000 sztuk złota.

Umiejętności Magiczne


Umiejętności Magiczne są związane z każdą szkołą Magii. Oferują zdolności zwiększające efekty zaklęć, zmniejszających ich koszt, a także dodające im nowe właściwości. W obrębie każdej Frakcji, specjalizują się w nich bohaterowie Magii. Odwiedzenie Szkoły Magii daje możliwość rozwinięcia losowej umiejętności Magicznej, jeśli bohater może rozwinąć ją na poziom co najmniej Eksperta, za skromne 5000 sztuk złota.

Umiejętności Inne


Pozostałe, trudne do jednoznacznego zaklasyfikowania umiejętności to Wzór Cnót, Ekonomia i Przeznaczenie. Zwiększają takie atrybuty jak ilość zdobywanego doświadczenia, przyrost surowców i szczęście, więc są dość uniwersalne i warto w nie inwestować, żeby mieć po swojej stronie szczęście i dodatkowe zasoby.