Rycerze i Kapłani Świętego Imperium czczą Elratha, Smoczego Boga Światła, który obdarza ich magicznymi mocami w oparciu o domenę swojego żywiołu. Ich zadaniem jest prowadzić życie godne ideałów Elratha – Prawdy i Czystości, kształtować świat na jego podobieństwo i rozprzestrzeniać święte Światło...
Historia
Święte Imperium na początku było zbieraniną sprzeczających się klanów. Ronan Wielki, Wysoki Król Sokoła, zjednoczył je za pomocą błyskotliwego dowodzenia, znakomitej negocjacji i paru politycznych małżeństw. Gdy już cały kraj znalazł się pod jego władaniem, ogłosił powstanie Imperium Sokoła i przeszedł do uczynienia swego nowego tytułu - Cesarza – dziedzicznym.
W mniej więcej tym samym czasie Anioły, zmagające się z kresem swej rasy, szukały ludów do nawracania i zwróciły swój wzrok w kierunku ludzkości młodego Imperium Sokoła – zagubionego w religijnym przewrocie po wzniesieniu się Sar-Elama do bytu Smoka i po Wojnach Ognia.
Anioły porozumiały się z młodym Brianem, prawnukiem Ronana Sokoła, i pomogły przeobrazić jego kruche Imperium – porzucone przez kapryśnego Smoka Wiatru – w silną nację poświęconą Bogowi Aniołów; srogiemu i pamiętliwemu Smokowi Światła.
Święte Imperium Sokoła jest teokracją o feudalnej strukturze. Choć w teorii to Święty Cesarz ma władzę absolutną, w rzeczywistości kraina podzielona jest na sześć Księstw (Gryfa, Wilka, Byka, Charta, Jednorożca i Jelenia) oraz na niezliczone włości; wiele czasu Cesarza zabiera obracanie szlachtą.
Zazwyczaj przynajmniej jeden z tych regionów jest pogrążony w jakiejś rewolcie, choć rzadko bywały one poważne czy krwawe... do teraz. Ponad osiem wieków po utworzeniu, Święte Imperium spotyka największy dotąd kryzys – po zamordowaniu Cesarzowej Maeve Sokół i jej dzieci przez demonicznych agentów.
Straszliwa wojna domowa pochłania krainę, a rozmaite rody szykują się do przejęcia korony pokrytej jeszcze świeżą krwią...
Cechy Przystani
Prawość
Przez swą wiarę i ducha współpracy, armie Świętego Imperium mają imponujące morale - które staje się potężnym atutem na polu bitwy, gdzie wydają się uderzać dwukrotnie częściej niż przeciwnicy.
Honor i Obowiązek
Konni rycerze stanowią oddziały szturmowe Imperium, wspierane przez ciężką piechotę i broń zasięgową. Imperium może też liczyć na wsparcie mitycznych stworzeń, takich jak Anioły i gryfy.
Mistrzowie Obrony
Wojska Przystani to legendarni, doskonali obrońcy i słyną z dyktowania przeciwnikowi korzystnego dla siebie miejsca walki. Często zwyciężają długie walki przez opieranie się natarciom wroga i zachowywanie sił swoich żołnierzy.
Światłonoścy
Choć ma dostęp do większości szkół Magii, Przystań głównie polega na mocach Światła - „świętej” magii Elratha i jego ideałów Prawdy, Sprawiedliwości oraz Doskonałości. Światło napełnia siłą cnotliwych, lecz oślepia i spala niegodziwców. Może uzdrawiać swoje sługi, a nawet przywracać do życia.