Co wiemy o Heroes VII

Cóż, o najnowszej grze spod znaku Might & Magic wiemy zarazem wiele i niewiele. Z jednej strony, twórcy obiecali graczom stały dostęp do najnowszych informacji za pośrednictwem serwisu o nazwie "Rada Cieni", z drugiej - informacje te dawkowane są bardzo powoli, choć w wyniku pewnego błędu administracji strony (konkretniej - zamieszczania concept artów w sieci przed ich publicznym udostępnieniem) społeczności fanowskie wydobyły o wiele więcej danych, niż twórcy życzyliby sobie pokazać. Niestety, wskutek tego najbardziej ciekawscy zostaną pozbawieni późniejszej niespodzianki, niemniej jednak "wykopane" z plików strony obrazki (konkretniej - ikony stworzeń i machin wojennych; szczegóły dalej) nie dostarczają zbyt wielu informacji ani o pełnym modelu stworzeń, czy też ich roli na polu bitwy, ale o tym zresztą później.

Premiera gry zapowiedziana została na rok 2015, jednak tempo, w jakim udostępniane są nam wszelkie informacje pozwala na przesuwanie terminu przy jednoczesnym udzielaniu kolejnych informacji aż do samego końca. Opóźnienie jest dość prawdopodobne, gdyż nastąpiło w przypadku niemal każdego spośród ostatnich tytułów ze znaczkiem "Might & Magic", jednak nic pewnego, a zwłaszcza nie na tym etapie. Po prostu wiadomo, że zarówno twórcy, jak i wydawca, są przygotowani na tę ewentualność.

Podstawowe informacje

Wydawcą Might & Magic Heroes VII jest aktualny właściciel marki, Ubisoft. Sama gra powstaje w niemieckim studiu Limbic, a prace miały rozpocząć się rzekomo już w 2013 roku, tuż po premierze Cieni Mroku, dodatku do Heroes VI, podczas gdy pierwsze rozmowy na temat nowej części serii miały miejsce już w roku 2012. Heroes VII powstaje w oparciu o silnik Unreal Engine 3, zatem istnieje całkiem spore prawdopodobieństwo, że gra będzie stabilna i wolna od różnej maści bugów. Możliwe też, że Heroes VII pozwoli się modyfikować za pomocą już istniejących narzędzi modderskich, stworzonych specjalnie dla UE3. Gra będzie powiązana z platformą Uplay, jednak połączenie z Internetem wymagane będzie jedynie do aktywacji, a rozgrywkę prowadzić będzie można offline.

Muzykę do Heroes VII tworzyć będą między innymi Paul Anthony Romero i Rob King, którzy powracają po krótkiej przerwie związanej z Heroes VI, gdzie ich udział w tworzeniu muzyki ograniczał się do wyrażenia zgody na dokonanie remiksów swoich utworów.

Fabuła

W 843 RSS, podczas Czwartego Zaćmienia, oddział demonicznych skrytobójców zamordował wszystkich członków rodu Sokołów, dynastii rządzącej w Świętym Imperium Sokołów, z Imperatorową Maeve na czele ( więcej informacji, jak również u nas, w języku polskim). Krążą plotki, że z masakry ocalał Brendan, syn zamordowanej, jednak nie wszyscy dają im wiarę, a ponadto on sam nie daje znaku życia. Ogłoszono rok żałoby, po którym w razie nieodnalezienia się Brendana, tron w Imperium miał objąć jeden z imperialnych diuków.

Dziesięć lat później spotykamy Ivana, władcę Księstwa Gryfa, jednego z dwóch ostatnich kandydatów do tronu. On sam gotów jest dokonać secesji, odłączyć swoje księstwo od Imperium i oddać imperialny tron swojemu przeciwnikowi, kandydatowi Kościoła Światła, Seamusowi Jeleniowi. Od tych zamiarów pragnie go odwieść Rada Cieni, zwołana aby zdecydować o dalszych poczynaniach księcia. Wśród jej członków znajdą się przedstawiciele Aniołów (**Murazel**), Czarodziejów, Nekromantów (Kaspar) i Orków (naczelny zbrojmistrz Imperium). W obradach weźmie udział również przedstawiciel elfów, wyłoniony w głosowaniu przez pozostałych członków Rady Cieni.

Każdy z członków rady opowie Ivanowi swoją historię, historię o trudnej sytuacji, której jego lud musiał stawić czoła. Kolejność wysłuchiwania tych opowieści będzie dowolna, a konsekwencje jej wyboru będziemy odczuwać przez całą grę. Dodatkowo, tajemniczy przywódca Rady opowie historię Mrocznych Elfów, by członkowie Rady posiedli wiedzę na temat stworzeń czyhających w głębinach Ashanu...

Frakcje

W Heroes VII zagramy sześcioma frakcjami: Przystanią, Twierdzą, Nekropolią, Akademią, Sylwanem (Forteca odpadła w ankiecie) oraz Lochem (Inferno odpadło w kolejnym głosowaniu) (opowiadać będzie o nich tajemniczy przewodniczący Rady Cieni).

Każda frakcja będzie miała unikalne zdolności, cztery klasy bohaterów, osiem różnych jednostek (trzy podstawowe i trzy elitarne, a ponadto dwóch czempionów, między którymi będziemy musieli wybrać) i trzy specjalne jednostki typu Warfare (machiny wojenne).

W Przystani znajdą się:

  • Kusznik i Strzelec Wyborowy
  • Strażnik i Legionista
  • Wilkor i Srebrnogrzbiet
  • Kawaler i Kirasjer
  • Nadzorca i Sędzia
  • Kapelan i Przeor
  • Knecht i Mistrz Miecza
  • Seraf i Niebianin

Poniżej zaś temat Przystani, skomponowany przez P. A. Romero i R. Kinga (śpiewa Karin Mushegarin, którą możecie kojarzyć ze ścieżki dźwiękowej Heroes II, w której tworzeniu brała udział jeszcze jako nastolatka).



W Akademii zaś spotkamy:

  • Cabira (Cabir) i Mistrza Cabirów (Cabir Master)
  • Dżinnkę (Djinn)
  • Magicznego Ptaka (Magic Bird) i Tajemnego Ptaka (Arcane Bird)
  • Kolosa (Colossus) i Tytana (Titan)

W Sylwanie znajdą się:

  • Łowczy (Hunter) i Wielki Łowczy (Master Hunter)
  • Nimfa (Pixie) i Rusałka (Sprite)
  • Driada (Dryad) i Dębowa Driada (Oak Dryad)
  • Druid (Druid) i Starszy Druid (Elder Druid)
  • Tancerz Ostrzy (Blade Dancer)
  • Księżycowa Łania (Moon Doe) i Słoneczny Jeleń (Sun Deer)
  • Zielony Smok (Green Dragon) i Szmaragdowy Smok (Emerald Dragon)
  • Ent (Treant) i Starożytny Ent (Ancient Treant)
W Sylwanie usłyszymy poniższy temat muzyczny:

W Lochu bez względu na rezultat ankiety dotyczącej składu frakcji znajdą się:

  • Zabójca (Assasin) i Cień (Shade)
  • Minotaur (Minotaur) i Minotaur Strażnik (Minotaur Guard)
  • Smok Cienia (Shadow Dragon) i Czarny Smok (Black Dragon)
  • Jaskiniowa Hydra (Cave Hydra) i Mroczna Hydra (Dark Hydra)

Mechanika

W siódmej części serii twórcy chcą umieścić esencję wszystkich poprzednich części, ich najlepsze elementy. Wśród nich następujące:

  • strefy kontroli i forty znane z Heroes 6, ale z pewnymi zmianami,
  • koło talentów, znane z Heroes 5, jednak wybór umiejętności będzie dokonywany bezpośrednio bez gracza, który będzie mógł przy awansie zwiększyć skuteczność już poznanej zdolności lub nauczyć się zupełnie nowej,
  • czary do poznania w miastach (4-poziomowa Gildia Magów) i na mapie przygody,
  • możliwość aktywnego wpływania na wygląd mapy, większa niż dotychczas - twórcy wspominają na przykład o możliwości osuszenia oceanu i eksploracji jego dna,
  • karawany, z którymi mieliśmy już do czynienia w Heroes 4 i Heroes 5,
  • pojawią się neutralne jednostki (wśród nich Gryfy),
  • wróci system z siedmioma zasobami - jak mówią twórcy, niektóre z nich będą szczególnie wymagane dla konkretnych frakcji bądź jednostek odpowiedniego poziomu,
  • pola bitwy będą bogate w przeszkody terenowe i dekoracje.

Nie będzie:

  • globalnej rekrutacji jednostek (Heroes VI
  • alternatywnych ulepszeń (Heroes V)
  • frakcji w DLC (nic nie wspominano o dodatkach)

Więcej informacji

Jeśli chcesz być na bieżąco, zapraszam na oficjalną stronę Heroes VII, jak również do śledzenia naszego działu poświęconemu tej grze. Możesz mieć pewność, że postaramy się zawsze dostarczać jeszcze ciepłe nowiny i na bieżąco aktualizować nasz dział

Warto obejrzeć

Gameplay z Heroes VII (targi Gamescom):

Oficjalny zwiastun Heroes VII: