Loch

Tak, jak w przypadku Sylvanu, Ubisoft za pośrednictwem Rady Cieni oddał nam możliwość decydowania o ostatecznym wyglądzie armii Lochu. Wybieramy spośród trzech zaproponowanych wariantów. Jednak tym razem głosowanie zostało podzielone na dwie tury. W pierwszej odpadnie ta z frakcji, która zyska najmniej głosów. Dzięki temu w drugiej, finałowej, zmierzą się ze sobą jedynie dwa warianty.

Ostrze z Ciemności

(ofensywny)

Strategia stworzona do walki w stylu uderz-i-uciekaj. Szybkość Harcowników, Koszmarów i Bezimiennych zapewnia niezrównaną inicjatywę oraz pozwala na wyprowadzanie błyskawicznych ataków, dzięki czemu - wspierani przez Czyhających - Zabójcy mogą z łatwością wyprowadzić śmiercionośne uderzenie w plecy. Siła Czarnych Smoków powinna wystarczyć, by usunąć z drogi pozostałe przeszkody, nim stosunkowo słaba strona defensywna da się we znaki.

Podstawowe jednostki
  • Zabójca/Cień: jednostka naziemna, posiadająca zdolność uderzenia w plecy.
  • Czyhający w Cieniu/Obserwujący Cienie: jednostka latająca, z atakiem dystansowym i niekorzystnymi dla przeciwnika efektami.
  • Harcownik/Ostrze Cienia: jednostka naziemna, posiadająca zdolność wyprowadzenia ataku z powrotem na poprzednie miejsce, powstrzymuje kontratak.
Elitarne jednostki
  • Minotaur/Minotaur Strażnik: jednostka naziemna, posiadająca umiejętność wyprzedzającego ataku, powstrzymuje kontratak.
  • Jednorożec Cienia/Koszmar: jednostka naziemna, posiadająca zdolność teleportacji oraz aurę z niekorzystnym dla przeciwnika efektem.
  • Bezimienny/Bezimienny Zabójca: jednostka naziemna, posiadająca zdolność wyprowadzenia ataku z powrotem na miejsce, a także teleportacji.
Czempioni
  • Smok Mroku/Czarny Smok: jednostka latająca, z atakiem obszarowym, a także umiejętnością nakładania niekorzystnych efektów na przeciwnika.
  • Jaskiniowa Hydra/Mroczna Hydra: jednostka naziemna, niemożliwa do oflankowania, a także posiadająca umiejętność wysysania życia.

Tysiąc Twarzy Malassy

(zrównoważony)

Zrównoważona strategia, umożliwiająca zarówno szybkie, skuteczne wypady na tyły armii przeciwnika, jak i pozwalająca na prowadzenie długotrwałych bitew. Dzięki swej wytrzymałości Troglodyta oraz Obieżyświat mogą przez długi czas skupiać na sobie uwagę wroga, by Prześladowcy i Meduzy powoli wyniszczali jego armię atakami z dystansu. Zarówno Czarne Smoki, jak i Hydry wspaniale mogą uzupełnić tak skonstruowaną drużynę.

Podstawowe jednostki
  • Zabójca/Cień: jednostka naziemna, posiadająca zdolność uderzenia w plecy.
  • Troglodyta/Chthonianin: jednostka naziemna, posiadająca umiejętność poruszania się pod ziemią, a także odporność na oślepienie.
  • Prześladowca/Tropiciel: jednostka naziemna, atakująca z dystansu, z możliwością wykonania przeszywającego strzału.
Elitarne jednostki
  • Minotaur/Minotaur Strażnik: jednostka naziemna, posiadająca umiejętność wyprzedzającego ataku, powstrzymuje kontratak.
  • Obieżyświat/Bezduszny: jednostka naziemna, posiadająca aurę niekorzystnych dla oponenta efektów.
  • Meduza/Meduza Wiedźma: jednostka naziemna, atakująca z dystansu, posiadająca zdolność hipnozy.
Czempioni
  • Smok Mroku/Czarny Smok: jednostka latająca, z atakiem obszarowym, a także umiejętnością nakładania niekorzystnych efektów na przeciwnika.
  • Jaskiniowa Hydra/Mroczna Hydra: jednostka naziemna, niemożliwa do oflankowania, a także posiadająca umiejętność wysysania życia.

Tarcza Ciemności

(defensywny)

Strategia czysto defensywna, opierająca swą potęgę na wysokiej wytrzymałości jednostek. Obieżyświat, Troglodyta i Mantykora są wystarczająco silni, by stanąć w szranki z niemalże każdym. Czyhający i Prześladowca zapewniają skuteczne wsparcie ogniowe. Zaś Hydry i Minotaury świetnie uzupełniają taką armię.

Podstawowe jednostki
  • Czyhający w Cieniu/Obserwujący Cienie: jednostka latająca, z atakiem dystansowym i niekorzystnymi dla przeciwnika efektami.
  • Troglodyta/Chthonianin: jednostka naziemna, posiadająca umiejętność poruszania się pod ziemią, a także odporność na oślepienie.
  • Prześladowca/Tropiciel: jednostka naziemna, atakująca z dystansu, z możliwością wykonania przeszywającego strzału.
Elitarne jednostki
  • Minotaur/Minotaur Strażnik: jednostka naziemna, posiadająca umiejętność wyprzedzającego ataku, powstrzymuje kontratak.
  • Obieżyświat/Bezduszny: jednostka naziemna, posiadająca aurę niekorzystnych dla oponenta efektów.
  • Mantykora/Skorpikora: jednostka latająca, posiadająca zdolność trucizny.
Czempioni
  • Smok Mroku/Czarny Smok: jednostka latająca, z atakiem obszarowym, a także umiejętnością nakładania niekorzystnych efektów na przeciwnika.
  • Jaskiniowa Hydra/Mroczna Hydra: jednostka naziemna, niemożliwa do oflankowania, a także posiadająca umiejętność wysysania życia.