Mapa przygody w Heroes 7

, autor: Silveres

W Heroes 7 twórcy postanowili poświęcić więcej uwagi na kwestie związane z mapą przygody. Dzięki temu została ona rozbudowana o wiele nowych aspektów, niespotykanych w poprzednich odsłonach serii.

Celem tych zabiegów jest wspieranie pomysłowości graczy, a także zapewnienie im różnorodności w rozgrywce. Dzięki rozwojowi mapy, gracz otrzyma możliwość wprowadzania w życie rozwiniętych, wieloetapowych strategii mających na celu przejęcie kontroli nad mapą, przez co gra stanie się znacznie bardziej dynamiczna i zaskakująca.
Jednak trzeba pamiętać, że wszystko to może odwrócić się przeciwko nam. Z jednej strony, dzięki nowym aspektom gry możemy szybko zdobyć przewagę nad swym oponentem. Z drugiej jednak, działania te obarczone są pewnym ryzykiem - zawsze to przeciwnik może okazać się prawdziwym mistrzem strategii i lepiej od nas wykorzystać w walce czynniki naturalne.

STRATEGICZNE PUNKTY
Są to miejsca specjalne rozmieszczone na całej mapie - na przykład na drogach łączących ze sobą miasta i obszary pełne zasobów. To właśnie na nich znajdują się kluczowe dla rozgrywki punkty, takie jak mosty, czy portale. W Heroes 7 dostajemy możliwość szybkiego ich zniszczenia, w celu zatrzymania przeciwnika.
Dzięki takiemu rozwojowi wypadków oponent będzie musiał wydać surowce na odbudowę. Warto dodać, że niezwykle kosztowną. Jednak nasz przeciwnik może odpuścić sobie dalszą ekspansję i sprawić, że to my zostaniemy zmuszeni do wydania cennych surowców, by ponownie otworzyć drogę, którą sami zamknęliśmy.

STREFY KONTROLI
Choć pojawiały się już w poprzednich częściach serii, to Heroes 7 przedstawia nam całkiem nowe spojrzenie na ten aspekt gry. Tym razem miasta i forty pozwalają kontrolować cały teren znajdujący się wokół nich. Gracz, który przejmie główną budowlę w danej strefie, zyskuje jednocześnie wszystkie kopalnie surowców znajdujące się wewnątrz niej.
Ponadto, jeśli nasz bohater przebywający na terytorium wroga nie jest wystarczająco silny, by zdobyć budowlę kontrolującą (miasto lub fort) może najechać pojedyncze kopalnie, by zdobyć surowce zgromadzone w nich na przestrzeni kilku ostatnich dni.

FORTY
Rola fortów została znacznie rozbudowana, przez co stały się one niezwykle ważnymi budowlami. Pozwalają one na tworzenie stref kontroli, lecz nie tylko. W Heroes 7 fort może zostać ulepszony, by zapewnić wewnątrz stałe wojsko i struktury, czyniące go trudniejszym do zdobycia. Gracz może zechcieć rozwijać fort, bądź nie. Im bardziej rozbudowany i lepiej ufortyfikowany, tym łatwiej będzie go bronić przed najazdem wrogich sił.
W Heroes 7 - w przeciwieństwie do innych części gry - fort nie może zostać przechwycony. W razie zdobycia go zostaje on zniszczony, a wszystkie kopalnie znajdujące się wewnątrz jego strefy wpływów stają się niczyje. Oczywiście budowla ta może zostać odbudowana, jednak jest to kosztowny proces.
W czasie, gdy fort pozostaje w gruzach, wszystkie kopalnie w jego obszarze mogą zostać przejęte przez bohaterów.

KARAWANY I LINIE ZAOPATRZENIA
W Heroes 7 nie można tak po prostu, w jednej chwili zrekrutować i rzucić do walki wojsk z całego królestwa. Wszak takie działanie wymaga czasu. Trzeba wpierw przetransportować je w jedno miejsce. Do tego typu działań używa się karawan - jest to niezwykle ważna cecha gry strategicznej.
Karawany są niezwykle proste w obsłudze - wystarczy wybrać miejsce, w które mają zostać wysłane wojska, a one natychmiast tam podążą.
Stworzenia kupione w obszarze kontrolowanym przez nas powinny dotrzeć na miejsce bez szwanku. Problem zaczyna się, gdy trasa karawany wypada przez obszar autonomiczny lub - co gorsza - w pełni kontrolowany przez wroga. Z karawaną wchodzić w interakcję może zarówno właściciel, jak i przeciwnicy. Trzeba więc uważać, by odpowiednio dobrze zabezpieczać swoje linie zaopatrzenia. W przeciwnym razie oponenci mogą zechcieć zaatakować nasze karawany, odcinając nas od dostaw wojowników na front.

KTO KONTROLUJE MAPĘ, KONTROLUJE WSZYSTKO
Podsumowując, w Heroes 7 kontrola mapy - a szczególnie elementów opisanych powyżej - będzie kluczem do zwycięstwa. Niezabezpieczony fort, odkryte linie zaopatrzenia, czy zwyczajne skąpstwo na fortyfikacjach w każdej chwili może zostać wykorzystane przez przeciwnika do zdobycia przewagi.

McGregor
Może nie będzie to zbyt rozbudowana wypowiedź, ale brzmi to wszystko logicznie i całkiem nieźle na pierwszy rzut oka.
Thanathos
Trochę martwi mnie ponowne wprowadzenie stref kontroli - jakoś nie pasuje mi to do Homm...
Jich
Dwustopniowa mgła wojny (taka jak w Heroes 4) w połączeniu ze strefami kontroli (gwarantującymi widoczność na zajmowanym obszarze) uczyniłaby tę grę znacznie ciekawszą, bardziej nieprzewidywalną oraz dodała kilku smaczków: wzrost znaczenia umiejetności zwiadowczych, kilka budowli zapewniających strefę widzenia wykraczającą kilka hexów poza strefy kontroli oraz jakieś zaklęcia odsłaniające odwiedzone już obszary mapy.
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.