Armie i Jednostki

, autor: Yuber

Ubisoft udostępnił artykuł poruszający temat jednostek - podobnie jak wcześniej teksty o surowcach, mapie przygody oraz rozwoju miast. Poniżej znajdziecie jego tłumaczenie.

Zakres siły jednostek

Jak już wiecie, w Heroes VII są trzy poziomy jednostek. Trzon stanowią te najtańsze, liczniejsze i słabsze; czempiony stanowią ich odwrotność - nieliczni, drodzy w rekrutacji i potężni. Elita leży gdzieś pomiędzy tymi dwoma opcjami.

W Heroes VII jest też więcej subtelnych różnic w obrębie danego zakresu sił stworzeń. Zazwyczaj znajdzie się - na przykład spośród elit czy trzonu - jednostka będąca zauważalnie silniejsza niż dwie pozostałe na tym samym poziomie. Da to wrażenie trochę podobne do tego sprzed systemu trzech poziomów (czyli sprzed "tierów", tak jak w H5 i poprzednich grach) - i ma to wprowadzić więcej różnorodności oraz świeżości.

Ponadto różnica w sile najsłabszych jednostek trzonu a największego czempiona jest skrajniejsza niż w poprzedniej grze. Grupa kuszników sama nie sprosta tytanowi; olbrzym będzie zabijać ich całymi tuzinami przy każdym uderzeniu. Czyni to czempionów bardziej nadzwyczajnymi i cennymi.

https://static14.cdn.ubi.com/mmh7/prod/images/141119_Gameplay_Armies/MM_HavenUnits.png

Doktryna militarna

W Heroes VII możecie z pewnością grać po swojemu - i rozwijać swoich bohaterów według konkretnej, ulubionej strategii. Mimo wszystko jednak każda frakcja ma siły i słabości - i dobrym pomysłem będzie wyrównywać siły które Asha dała swoim dzieciom. Każda z nacji ma swojego zarówno preferowanego wroga, jak i nemezis będące dla niej koszmarem.

To wprowadza nowy wymiar to rozgrywki: potrzebę wiedzy na temat tego z kim się walczy - aby dopasować strategię w najlepszy sposób.

Łatwą sytuacją jest na przykład granie Przystanią przeciw Nekropolii. Wszystko co zwiększa morale wojsk będzie dobrym sposobem na przeciwstawienie się nieumarłej armii; zaklęcia i moce szkoły Światła będą ranić tego wroga bardziej niż jakiegokolwiek innego. Oznacza to, że możemy dyktować warunki walki i znajdujemy się na lepszej pozycji.

Przeciw Lochowi sytuacja będzie jednak o wiele mniej wygodna. Mroczne elfy są doskonałą bronią przeciw Przystani - wszak są wcieloną Ciemnością. Osłabią nasze moce Światła, unikną potężnych kontrataków i użyją sztuczek, przeciw którym nie jesteśmy chronieni. Więc jako gracze musimy dopasować naszą strategię, miasta i rozwój bohatera gdy tylko dowiemy się że walczymy przeciw Lochowi.

https://static14.cdn.ubi.com/mmh7/prod/images/141119_Gameplay_Armies/MM_Elrath.jpg

Czempioni - karta atutowa w taktyce

W Heroes VII każda frakcja ma do wyboru dwóch czempionów, ale każde miasto może rekrutować tylko jednego z nich. Ponadto zazwyczaj lepszym pomysłem będzie mieć więcej jednostek jednego typu niż próbować mieć obydwie.

Co ważniejsze - jako nasze najsilniejsze stworzenie czempion będzie ostatecznym wykończeniem stylu walki naszej armii. Między dwoma opcjami jest zwykle ogromna różnica. Dla przykładu: Niebianin jest jednostką wspierającą. Będzie chronił sojuszników i wskrzeszał ich, więc wybranie go jest pewną deklaracją - będziemy używać jednostek Elitarnych do zajmowania się wrogiem, a Czempionów do ochrony i wzmocnienia Elity. Wybór Mistrza Miecza oznacza że zamierzamy zadawać wielkie obrażenia właśnie za jego pomocą - i z pewnością tak się stanie.

https://static14.cdn.ubi.com/mmh7/prod/images/141119_Gameplay_Armies/MM_SWORDMASTER.jpg

Siedliska

Jednostki rekrutujemy w siedliskach. Część zbudujemy w miastach. Gdy już w nie zainwestujemy, będą one produkować wojska cotygodniowo - abyśmy je kupili i dołączyli do naszej armii. Niektóre inne budynki mogą zwiększyć liczbę produkowanych jednostek, podobnie jak pewne zdolności bohaterów czy nawet artefakty. Oczywiście posiadanie większej dostępnej liczby stworzeń nie jest tak dobrą rzeczą, jeśli nie stać nas na ich wykupienie.

Istnieją też zewnętrzne siedliska. Są to budynki na mapie przygody, oferujące takie same usługi jak te wewnątrz miast - trzeba je jednak najpierw podbić, gdyż zazwyczaj są strzeżone przez jednostki neutralne. Gdy już tego dokonamy siedlisko takie zostaje zazwyczaj połączone z miastem lub forem (jeśli jest w jego strefie kontroli), co sprawia że dodaje ono swoją produkcję do puli w danej strefie. Można też rekrutować armię bezpośrednio z takiego miejsca - ale tylko jego własny "zasób". (O strefach kontroli była mowa przy okazji mapy przygody)

W Heroes VII siedliska możemy też ulepszać - aby produkowały one ulepszoną wersję swojej jednostki - ale jest drogie i niekoniecznie korzystne na wszystkich mapach.

https://static14.cdn.ubi.com/mmh7/prod/images/141119_Gameplay_Armies/MM_Dwellings.jpg

Jednostki neutralne

Są tak nazywane, gdyż nie można ich znaleźć w składzie żadnej z armii. Zazwyczaj tylko się wałęsają po mapie przygody, choć czasami można je rekrutować ze specjalnych siedlisk. Ich siła waha się od typowego Trzonu po Czempionów. Zatrudnianie ich może być przydatne gdy brakuje nam potencjału rekrutacyjnego, a mamy nadmiar pieniędzy aby je opłacić; lub gdy po prostu mamy ochotę przyłączyć niektóre do swojej armii. W końcu kto by odmawiał grupie złotych smoków?

Dagon
złotka! yeah! :D
Możliwość komentowania została zablokowana w związku z minięciem 30 dni od daty opublikowania nowiny.