Zaklęcia Ciemności


Poziom 1

Osłabienie
Typ: Czar szkodzący Koszt: 10
Specjalista: Ashbeth (Loch)
Na 3 tury zmniejsza Atak wskazanego oddziału wroga.

Bez magii: Atak spada o 3 + Magia bohatera.
Nowicjusz: Atak spada o 3 + 1,1 * Magia bohatera.
Ekspert: Atak spada o 6 + 1,2 * Magia bohatera.
Mistrz: Atak spada o 8 + 1,3 * Magia bohatera.
- Zasięg rzucenia czaru wynosi 4x4 pola.

Rozpacz
Typ: Czar szkodzący Koszt: 10
Specjalista: brak
Na 3 tury obniża Morale wskazanego oddziału wroga.

Bez magii: Morale spada o 10 + Magia bohatera.
Nowicjusz: Morale spada o 12 + 1,1 * Magia bohatera.
Ekspert: Morale spada o 15 + 1,3 * Magia bohatera.
Mistrz: Morale spada o 20 + 1,5 * Magia bohatera.
- Zasięg rzucenia czaru wynosi 4x4 pola.

Pokusa Malassy
Typ: Czar podróżny Koszt: 20
Specjalista: brak
Do końca dnia zwiększa szansę na to, że armie neutralne będą chciały dołączyć do bohatera.

Bez magii: prawdopodobieństwo zwiększone o 5%.
Nowicjusz: prawdopodobieństwo zwiększone o 10%.
Ekspert: prawdopodobieństwo zwiększone o 15%.
Mistrz: prawdopodobieństwo zwiększone o 20%.


Poziom 2

Oblicze Grozy
Typ: Czar wspierający Koszt: 15
Specjalista: brak
Oddziały zaatakowane wręcz przez cel tego zaklęcia uciekają o 2 pola w przeciwnym kierunku zamiast przeprowadzić odwet i na 3 tury mają obniżone Morale. Nie działa na nieumarłych.

Bez magii: Morale spada o 5 + 0,5 * Magia bohatera.
Nowicjusz: Morale spada o 6 + 0,6 * Magia bohatera.
Ekspert: Morale spada o 8 + 0,7 * Magia bohatera.
Mistrz: Morale spada o 10 + 0,8 * Magia bohatera.
- Zaatakowany oddział dodatkowo nie może wykonywać odwetów przez 1 turę.

Oczyszczenie
Typ: Czar szkodzący Koszt: 50
Specjalista: brak
Usuwa 1 lub więcej pozytywnych efektów z wybranego oddziału wroga.

Bez magii: 1 efekt.
Nowicjusz: 1 efekt; koszt many zmniejszony o 10.
Ekspert: 2 efekty; koszt many zmniejszony o 30.
Mistrz: 3 efekty; koszt many zmniejszony o 40.
- Dodatkowo, na 3 tury uniemożliwia rzucenie pozytywnego zaklęcia lub efektu na cel.


Poziom 3

Agonia
Typ: Czar ofensywny/szkodzący Koszt: 20
Specjalista: brak
Na początku swoich następnych 3 tur, wskazany oddział wroga otrzymuje obrażenia od Magii Ciemności.

Bez magii: obrażenia wynoszą (0-42) + 7 * Magia bohatera.
Nowicjusz: obrażenia wynoszą (15-45) + 10 * Magia bohatera.
Ekspert: obrażenia wynoszą (32-52) + 14 * Magia bohatera.
Mistrz: obrażenia wynoszą (76-92) + 28 * Magia bohatera.
- Zasięg rzucenia czaru wynosi 4x4 pola.

Mroczne Odbicie
Typ: Czar przyzywający Koszt: 40
Specjalista: brak
Przyzywa kopię wskazanego oddziału stworzeń w ilości zależnej od oryginału i Magii bohatera. Kopia zostaje zniszczona w chwili otrzymania jakichkolwiek obrażeń.

Bez magii: liczba odbić wynosi 1% * Magia bohatera.
Nowicjusz: liczba odbić wynosi 2% * Magia bohatera.
Ekspert: liczba odbić wynosi 3% * Magia bohatera.
Mistrz: liczba odbić wynosi 5% * Magia bohatera.
- Przez 3 tury pierwszy atak wykonany w Mroczne Odbicie, nie trafi.


Poziom 4

Płaszcz Cienia
Typ: Czar wspierający Koszt: 80
Specjalista: brak
Przez 3 tury, określona liczba ataków nie trafi wskazany sojuszniczy oddział.

Bez magii: 1 atak.
Nowicjusz: 1 atak; koszt many zmniejszony o 10.
Ekspert: 2 ataki; koszt many zmniejszony o 20.
Mistrz: 2 ataki; koszt many zmniejszony o 40.

Dręcząca Zaraza
Typ: Czar szkodzący Koszt: 60
Specjalista: brak
W momencie rzucenia zaklęcia oraz na początku 2 kolejnych tur, losowe wrogie oddziały dotknie efekt Zarazy. Te oddziały, do końca tury będą miały Atak obniżony o 10, a także odniosą obrażenia od Magii Ciemności na końcu tury.

Bez magii: dotyka 2 jednostki; obrażenia wynoszą (28-42) + 6 * Magia bohatera.
Nowicjusz: dotyka 3 jednostki; obrażenia wynoszą (32-48) + 7 * Magia bohatera.
Ekspert: dotyka 4 jednostki; obrażenia wynoszą (48-72) + 11 * Magia bohatera.
Mistrz: dotyka 2 jednostki; obrażenia wynoszą (76-114) + 18 * Magia bohatera.